Open Vieiros

Vieiros

E o teu país normal como é?
Vieiros de meu Perfil


Edición xeral

RSS de Edición xeral
Freo á candidatura de Galiza e Norte de Portugal

Portugal rexeita a opción luso-galega e apoia a España coa dieta mediterránea

Ademais da indiferenza de Madrid, que preferiu presentarlle á lista da Unesco para o patrimonio inmaterial as iniciativas do sur peninsular, o goberno luso dálle tamén as costas ao proxecto de Ponte nas Ondas.

R. Noguerol - 13:40 15/10/2008

"Ignorancia" e "descoñecemento". Son cualificativos empregados polos promotores da candidatura do patrimonio inmaterial galego-portugués para referírense á actitude da administración portuguesa ao respecto do proxecto. Malia que a iniciativa parecía avanzar con firmeza en Portugal, onde en principio espertou un interese que non conmovera en Xunta e goberno español, a realidade tornouse diferente á hora de estabelecer compromisos concretos.

O informe "técnico" encargado por Lisboa e realizado polo Instituto de Museus e Conservação (IMC), ofrece paradoxais conclusións, como é a cualificación de "invento" da UE que se lle adica á Eurorrexión, opinando os redactores deste documento que o vencello de Galiza e o Norte de Portugal é estritamente económico e ignorando calquera tipo de relación social e cultural entre as dúas beiras do Miño. As conclusións foron criticadas este martes no Porto nunha conferencia de prensa convocada pola asociación Ponte nas Ondas.

"Desprezo" á Eurorrexión
Trátase dun texto que chega despois dos constantes atrancos postos polo executivo luso para conceder o seu apoio á candidatura galego-portuguesa. Diante das escusas técnicas inicialmente argumentadas, o colectivo promotor, Ponte nas Ondas, esixira un pronunciamento por escrito, co compromiso de modificar o proxecto atendendo ás recomendacións que realizasen os expertos escollidos polo executivo. Porén, o documento requirido hai meses foi enviado apenas cinco días antes de que pechase o prazo para a presentación formal da candidatura diante da Unesco.

Fronte ás incorreccións do documento, Lurdes Carita, voceira de Ponte nas Ondas, subliña que é evidente que non se trata dun informe técnico, senón dun texto con motivacións políticas que tiña o obxectivo de "desmotivar a candidatura". A mesma reflexión que apunta Santiago Veloso, presidente da comisión promotora. Veloso comenta tamén que o proceder lisboeta causou malestar especialmente nas escolas portuguesas implicadas no norte do país, que contaban ademais co aval oficial das resolucións asinadas unanimemente por diversos municipios da zona. Outra das argumentacións usadas pola administración portuguesa ten que ver co exceso de "amplitude" e "ambición" que lle atribúen á candidatura. Ponte nas Ondas convocou unha conferencia de prensa en Compostela para o próximo venres (12h no Museo do Pobo) onde se debullará o traballo realizado até o de agora e presentaranse novos e ambiciosos proxectos para o futuro no ámbito da relación entre Galiza e o Norte de Portugal.

Os ministros galegos optan pola "dieta mediterránea" para a Unesco
O goberno español rexeitou a proposta galega malia que o propio Congreso aprobara en decembro pasado unha proposta achegada polo BNG na que se instaba ao executivo estatal a presentarlle á Unesco a candidatura das Tradicións Orais Galego-Portuguesas a Patrimonio Inmaterial da Humanidade.

Así, a dieta mediterránea aparece como protagonista absoluto da iniciativa do goberno español. A prol do proxecto turraron os ministerios de Cultura, co coruñés César Antonio Molina á fronte, e o de Medio Rural e Medio Ambiente, departamento liderado pola ourensá Elena Espinosa. Ao fío, o goberno español recibiu mesmo o apoio do executivo portugués no Consello Europeo. Ademais, Madrid inclúe outras dúas candidaturas: a dos Asubíos da illa de La Gomera, e a do "Tribunal de las Aguas de Valencia" e o "Consello de Hombres Buenos de Murcia".

En total, a Unesco fará peneira entre un total de 112 candidaturas para a súa inscrición na Lista Representativa do Patrimonio Inmaterial, chegadas desde 35 estados diferentes. Por desgracia, non estará entre elas a candidatura galego-portuguesa, malia que a institución internacional lle recomendara ao Estado español que a presentara, subliñando a calidade do proxecto. Unha recomendación que se encargara de lembrarlle ao presidente da Xunta, Emilio Pérez Touriño, o propio director xeral da Unesco, Koichiro Maatsura, durante a visita do presidente galego a París o pasado mes de abril.


4,78/5 (23 votos)


Comentarios (135)

shiva #1 15/Outubro/2008 shiva
[Valora este comentario Positivo -2 Negativo]

Aos reintegracionsitas:
Xa vedes como vos apoia o goberno Portugués.
Galiza ten identeidade de seu nin Portugal nin Spain!

ecoe #2 15/Outubro/2008 ecoe
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

E qué terán a ver reintegracionismo lingüístico e goberno Cavaco?

Pois non se mira facilmente.

ecoe #3 15/Outubro/2008 ecoe
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

O que hai é MEDO, mais non é comprensible porqué o teñen, si sempre contan co consentimento básico da población e controlan a opinión cos medios maioritarios.

Morcego #4 15/Outubro/2008 Morcego
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Não sejam maniqueístas! Esta foi mais uma opção errada, entre muitas, do tenebroso governo de José Socrates e dos seus técnicos de nomeação política, não é Portugal, é só uma parte.

Lamentável!

mceleiro #5 15/Outubro/2008 mceleiro
[Valora este comentario Positivo -3 Negativo]

Shiva, adiantou-se ecoe. Isso exactamente é o que ia dizer.

Aguardemos a que cheguem Lidor, Bertus e demais Anti-lusistas a dizer suas toladas, e a notícia superará os 100 comentários. Que listos são estes de Vieiros.

avacanomillo #6 15/Outubro/2008 avacanomillo
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]

claro, claro... esto é cousa do goberno portugués, porque como todo o mundo sabe, os portugueses de a pé, son combatentes incansables a prol da independencia de galiza... eles non veñen a españa cando van ó corte inglés ou a samil, van a galiza... e comprenden perfectamente que o galego e o portugués son a mesma lingua...
mimá....

Roi #7 15/Outubro/2008 Roi
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

Galiza über alles¡¡¡¡

bertus #8 15/Outubro/2008 bertus
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

mceleiro, toladas as túas que non queres que vieiros conte a verdade... shiva ten razón e avacanomillo tamén; o decadente imperialismo portugués non quere oir falar das orixes. Os que aquí fan unha Academia da lingua portuguesa (e non chamada galega) son complices desta actitude imperialista que nega todo o que teña que ver co nome da Galicia.

Morcego #9 15/Outubro/2008 Morcego
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

avacanommillo, não se atira pedras ao outros quando se tem telhados de vidro.

Que eu saiba, a esmagadora maioria dos galegos fala castelhano ou "galegol", vota em partidos espanholistas e tem dirigentes políticos que não sabem falar galego correctamente, seja em que normativa for.

Vá dar lições de moral a outro!

alboiando #10 15/Outubro/2008 alboiando
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

as dinámicas estatais nunca coinciden coas transfronteirizas.as coordenadas centro-periferia sempre pulan polo centro e marxinan á periferia. a marxe, neste caso, cuestionou ao centro que pretende invisibilizar unha realidade, a do patrimonio inmaterial conxunto, abalada cintificamente. pasou hoxe e leva pasando séculos. sobre todo, nas zonas de fronteira. Aquí e noutras fronteiras do mundo.

só resta continuar facendo das marxes o centro.

ánimo Ponte nas... ondas!

Scaaveiro #11 15/Outubro/2008 Scaaveiro
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

#1 #8 Pois eu nom concordo con isso que dizem:

Notícia do PGL:

Rosália de Castro será homenageada nos Colóquios da Lusofonia 2009

À par de outros nomes como Carolina Michaëllis, Leite de Vasconcellos, Euclides da Cunha e Agostinho da Silva

Domingo, 12 Outubro 2008 19:29

http://www.pglingua.org/index...

Scaaveiro #12 15/Outubro/2008 Scaaveiro
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

CONCLUSÕES APROVADAS PELO 7º COLÓQUIO ANUAL DA LUSOFONIA:

Bragança, 2 a 5 de outubro de 2008

10.b) O tema de 2008 será HOMENAGEM CONTRA O ESQUECIMENTO, e nela devem incluir-se CAROLINA MICHAЁLLIS, LEITE DE VASCONCELLOS, EUCLIDES DA CUNHA, AGOSTINHO DA SILVA, ROSALIA DE CASTRO.

Morcego #13 15/Outubro/2008 Morcego
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

aboiando, concordo contigo. Muitas vezes a política institucional é ultrapassada pela sociedade. Este é mais um caso.

Avante, Ponte nas Ondas!

Carlinhos #14 15/Outubro/2008 Carlinhos
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Que sigam a dieta Mediterráneo-Franco-Salazarista; nós bem sabemos quem somos e como falamos!
http://br.youtube.com/watch?v=...

crunha #15 15/Outubro/2008 crunha
[Valora este comentario Positivo +9 Negativo]

Está moi ben que os galegos busquemos apoios en todos os lugares, sobre todo na nosa área lingüística, paga a pena intentar iniciativas coma esta. Pero debemos irnos dando conta que somos nós, os galegos, os que temos que ver de saír adiante. Non podemos agardar que Madrid ou Lisboa veñan na nosa axuda.
#5 mceleiro, que Vieiros dea a coñecer esta nova paréceme do máis normal, o malo sería que a ocultase.

lugris #16 15/Outubro/2008 lugris
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Os Lusitas, reintegracionistas e máis, están dalle que te pego, na súa loita linguistica, é os Portugueses, non queren nada deles, nin lles interesa a nível filolóxico nin cultural. Prefiren ser mais españois, de ser algo, que galegos. E nós a pelexar porque non hai que escreber nin falar en galego senon que hai que facelo en "lusista"?, bó xa non sei. Aos galegos con cargos no goberno español, son galeguiños, como decía Castelao, é antes que outra cousa, non vai ser que os confundan son españois. Todos os defensores e empeñados en escreber ao estilo luso, flaco favor lle fan á lingua galega. Ainda non temos conciencia de nós. Falemos galego na rúa e na escola. Hoxe o máis subversivo e falar galego e ser do bng.

chairego #17 15/Outubro/2008 chairego
[Valora este comentario Positivo -1 Negativo]

Toma lusofonía. A baixarse os pantalóns. Quen preferides que vos den polo cú ESP ou POR?. A ver se vos enterades lisboafonistas e españolistas. Pouco máis tendes uns que outros. Nós sós!

chairego #18 15/Outubro/2008 chairego
[Valora este comentario Positivo -2 Negativo]

Morcego, sigues pegandote cada hostia. É o que ten confiar máis no ouvido que na vista meu hom.

alpabarda #19 15/Outubro/2008 alpabarda
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

O portugues e o galego evolucionado nun país ceibo. Penso que realmente é así. Este dato sempre será relevante para o pobo galego. Non entanto, se Nostradamus me dixera que dentro de 100 anos os portugueses estarán falando todos español, é probable que acertara. Se para asegurar a superviviencia do galego miremos a portugal, vamos dados!.

OBSERVADOR #20 15/Outubro/2008 OBSERVADOR
[Valora este comentario Positivo -1 Negativo]

Morcego, são maniqueístas porque lhes convém: depois da AGLP estão a fazer o possível por mostrar a pior face de Portugal (que a tem), para inspirar mais ódio a Portugal entre os galegos. E dessa maneira provocar o suicídio coletivo.

Morcego #21 15/Outubro/2008 Morcego
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

É de facto incrível esta visão a preto e branco, metendo tudo no mesmo saco e misturando alhos com bugalhos.

Este pessoal podia ser um pouco mais perspicaz e atento e constatar o muito de válido que se está a fazer junto, desde logo a magnífica iniciativa que é a Ponte nas Ondas.

Maldita mentalidade de leira!

Tudense #22 15/Outubro/2008 Tudense
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Quem conheça Portugal e aos portugueses a fundo sabe que, salvo excepçons, som uns acomplexados, que na sua maioria querem ser espanhóis, como se reflectiu em inquéritos recentes. Por circunstáncias históricas eles convertirom a nossa lingua em lingua de cultura e internacional. Ai começam e acavam os méritos dum paisinho com tanto o mais autoodio que o nosso. Os seus complexos fazem com que priorizem sempre nom incomodar a Madrid em vez de priorizar o aumento da sua influência geoestratégica e cultural em Galiza, dam peninha!!!.Se a isto lhe sumamos o centralismo lisboeta...

Relativamente aos galegos amadrilenhados que se sentam no conselho de ministros suponho que ninguém levará nenhuma sorpresa.

Em resumo: ser reintegracionista nom tem porque implicar nenhum tipo de admiraçom nem expectativa em relaçom a Portugal, há que ser cientes de que nom dam mais de si e de que deles nunca deveremos esperar apoio nenhúm.

Morcego #23 15/Outubro/2008 Morcego
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Tudense, permite-me discordar contigo: Creio que essa tua análise sobre os portugueses é tudo menos de um conhecedor "a fundo" da realidade portuguesa. É verdade que têm pouca auto-estima, que não faz muito sentido, diga-se!...agora quanto a quererem ser espanhóis, é um absurdo!!...é de quem só conhece Portugal "pela rama".

Evidentemente que a questão línguistica nada tem a ver com as nacionalidades. Há por esse mundo fora povos que partilham a mesma língua e que pertencem a nações distintas, pois claro.

Galizoo #24 15/Outubro/2008 Galizoo
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

#22 Home, un comentario axeitado... reintegracionismo sí, Galiza independente de España e Portugal, tamén.

crunha #25 15/Outubro/2008 crunha
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

#22 Tudense, penso que levas moita razón no que dis. E aínda que non sexa un criterio científico, nas veces que teño falado con xente de Portugal tamén observei o que comentas.
E por suposto os reintegracionistas non teñen por que se poñer a defensiva ante esta nova, nin esta nova ten por que considerarse un ataque ao reintegracionismo. Pódese defender o reintegracionismo sen agardar nada de Portugal, ou mesmo (como fai Camilo Nogueira e outros) usando a norma RAG.

chairego #26 15/Outubro/2008 chairego
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Menos mal que estás ti Morceguiño para abrirnos os ollos e sacarnos da nosa mentalidade de leira...

Morcego #27 15/Outubro/2008 Morcego
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]

chairego, quando queiras, meu. Tu estás à vontade! ;-)

Para quem ainda não reparou, os únicos estrangeiros que aparecem aqui em solidariedade com a Galiza são portugueses (do qual eu me incluo!), o que não deixa de ser curioso..

Barcelos #28 15/Outubro/2008 Barcelos
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Eu non creo que os portugueses queiran ser españois, como tampouco os morrocos, nin que os españois queiran ser franceses.

O que queren todos é vivir mellor que como viven e en todos estes casos miran con envexa a maior riqueza do veciño. Iso é todo e non ten nada que ver aquí nin lusofonía, nin reintegracionismo, nin galeguismos, nin españolismos.

onofresabate #29 15/Outubro/2008 onofresabate
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

Que o comportamento do goberno portugués é de cagados é algo máis que evidente, que o seu descoñecemento de Galicia é voluntariamente manifesta tamén é claro, pero ¿que ten que ver a opción lingüística escrita de cada un nesta batalla? A lingua escrita non debería ter a importancia que lle damos. Os camiños de contacto entre Portugal e Galicia son cada día máis numerosos, e sempre obviando a lea esta da escrita. Houbo uns séculos nos que eran o mesmo pobo e case ninguén sabía escribir. Aínda máis, canto máis gramática se sabe, canto máis reglas coñecemos, peor falamos. Os nenos de Viana do Bolo, de Viana do castelo ou de Cuenca escriben mellor que nunca, saben máis gramática que nuca, e falan pero que nunca. Pois iso.

galegoportuguesa #30 15/Outubro/2008 galegoportuguesa
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Isto dá conta da pouco visom que têm o estado português respecto das possibilidades económicas que se abririam cum maior espalhamento da sua cultura que, polo menos no ámbito lingüístico, é também a nossa. O seu minifundismo mental leva-os a considerar a literatura brasileira como extrangeira (sic), quando nunca, nunca, as instituções espanholas considerarão assim a hispano-americana. O seu minifundismo mental é também o que os leva a rejeitar as mínimas oportunidades que tinham de achegamento á Galiza e de reconhecemento do galego como parte do seu sistema lingüístico (rejeitaria alguma vez o nacionalismo espanhol, sobre todo o económico (perguntem ao grupo Prisa, por exemplo)a possibilidade de se espalhar por algum recunchinho que ficasse indefesso ou someso ás directrizes dum Estado ou língua dominante se a sua conjuntura assim o permitisse?); o seu minifundismo mental é o que os leva a apoiar umha candidatura alheia em contra dumha outra própria, algo mui galego, por certo.

Para que depois venham os isolatas a nos dizer que nom somos o mesmo povo. Se até no minifundismo mental e nos complexos somos iguais! Menos mal que nos queda ESPAÑA!

esquio #31 15/Outubro/2008 esquio
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Xa que estamos sos nisto, hai que reaxir: comamos máis porquiño, máis grelos, máis filloas. Pasémoslle por riba á dieta esa tan políticamente correcta. Exixamoslle ao Xacobeo que patrocine percebes de balde para todos e todas.

Fronte a España e Portugal, colesterol patriótico.

E agora en serio, creo que é unha "faltada" non só aos galegos do pais, tamén aos galegos de Portugal, que máis que máis que ignorancia ou descoñecemento (como din os promotores) amosa un claro complexo de inferioridade do Governo e probablente dunha parte do pais irmao.

Carlinhos #32 15/Outubro/2008 Carlinhos
[Valora este comentario Positivo -1 Negativo]

30# Subscrevo o humorismo, Vigo capital Ballekas! :)

Xeonllo #33 15/Outubro/2008 Xeonllo
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

Claro, é que Galiza está á beira do Mediterráneo, e por iso temos que defender a dieta merditerránea. En cambio, a dieta atlántica non vale.

Xeonllo #34 15/Outubro/2008 Xeonllo
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

O segredo para vivirmos mil anos é comer productos merditerráneos.

Carlinhos #35 15/Outubro/2008 Carlinhos
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Senso do humor galaico, Património Imaterial da Humanidade!

galegoportuguesa #36 15/Outubro/2008 galegoportuguesa
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Ou Património Material da Humanidade, que total, para que o queremos!

Hermerico #37 15/Outubro/2008 Hermerico
[Valora este comentario Positivo -2 Negativo]

A ver, R. Noguerol, responsável por esta notícia, nom é "apoia a Espanha", é apoia Espanha, o O.D. nom leva preposiçom. Nom é castrapizando como convenceremos ninguém que temos um patrimonio común, nem que fôr oral. E por aí vai o problema, ou acaso o que fala Torito parece-se mais ao português que ao espanhol?

BonKarallan #38 15/Outubro/2008 BonKarallan
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Kontra a dieta mediterránea a Dieta galega sen kolesterol:

Polbo a feira
Pimentos de Herbón, (dos que pikan un collón)
Tortilla de Betanzos coa leituga, as cebolas e o tomate do país (do noso país, nada de Murcia)
Kalhos a galega (co garbanzos) e Karne Asada coas patakiñas asadinhas e pekeninhas que ponhen na Penela de Betanzos.(é tamén na Penela de María Pita da Crunha)
Tarta de Santiago e Filhoas
Vinhos de Godello branco e Mencía tinto.
Café de Pota co augardente de herbas.

E logo unha boa caminhata pola Ruta Xacobea pra baixar o kolesterol.

¡¡Kome o ke keiras é kaminha ainda máis!!

Carlinhos #39 15/Outubro/2008 Carlinhos
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]

#37 O "a" poderia ser artigo, ou, no seu defeito, animal de companhia.

Atlantico #40 15/Outubro/2008 Atlantico
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

O que ten que facer Portugal é financiar a independencia galega, darnos mil millóns de euros para que montemos un idependentismo decente, logo España estará debilitada e Portugal deixará de ser o veciño pobre, entón Portugal recuperará a inversión.

LANS #41 15/Outubro/2008 LANS
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

Esta nova, o que vem a demonstrar é que os galegos estamos sós. Os galegos que vivemos na Comunidade Autônoma da Galiza e os que vivem fora dessas fronteiras. Creio que já quedou bem claro, que a pesares do que muitos pensam ser reintegracionista nom tem nada que ver com esperarmos algo do governo Português nem do espanhol, nenhuma naçom imperialista nos vai ajudar, pero aguardo que os galegos de Portugal, Astúrias e Castela, sejam algum dia quem de reconhecer o que som sem a intoxicassem dos seus estados centralistas.
Galiza livre, e incorporassem dos territórios galegos de Espanha e Portugal.

Morcego #42 15/Outubro/2008 Morcego
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]

LANS, creio que antes de tudo temos de nos conhecer para não haver equívocos. Desde logo saber o básico, Portugal é um estado-nação com quase mil anos de história. Outro equivoco é considerarem que Portugal é "um estado imperialista"; deixou de o ser após a revolução de 25 de Abril de 1974.....e quanto a uma pertenço interesse "colonizador" na Galiza: tal coisa só existe na cabeça de alguns alucinados galegos, ou em meia dúzia (literalmente) de tolos da extrema direita portuguesa.

Lidor #43 15/Outubro/2008 Lidor
[Valora este comentario Positivo -1 Negativo]

A NOSSA DIETA FLORESCE EM PORTUGAL

E os pampo-traidores montando Academías... E o BNG apoiando eses clubs privados e exclusivos... Vaia país!

Non nos coloniza Portugal, non, ten boa razón Morcego, son moitos galegos os que precisan metrópole, xa se sabe, o costume.

Lidor #44 15/Outubro/2008 Lidor
[Valora este comentario Positivo -3 Negativo]

E Roberto Noguerol, "Hermerico" #37, sabe máis galego e máis xornalismo do que aprenderás ti na vida.

A ver se agora ides botar a culpa aos demais da vosa estulticia ideolóxica matando o mensaxeiro.

Morcego #45 15/Outubro/2008 Morcego
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Lidor, também estás a fazer uma grande confusão: Parece-me útil para a Galiza, como nação, partilhar a língua comum com o resto da lusofonia, não exclusivamente com Portugal....Isso é outra história..

Lisboeta #46 15/Outubro/2008 Lisboeta
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

>>Galiza livre, e incorporassem dos territórios galegos de Espanha e Portugal.<<

Por muito que não queiram ver as realidades de Espanha e Portugal são distintas. Portugal não é um estado subjugador de nações. Em Portugal só existe uma nação, e essa foi construida por Galegos que conquistaram a sua independência há mais de 8 séculos e chegaram ao sul da península espalhando língua cultura e genes. Em 1998 foi feito um referendo ao povo e a regionalização perdeu o referendo em termos Nacionais e se observarmos o voto regional só no Alentejo ganhou. Ou seja o mito de que são os "Lisboetas" malvados e centralizadores que não querem que exista uma entidade política chamada Região Norte é apenas isso um mito usado pelos espanholistas conscientes e também pelos inconscientes para tentar atingir Portugal. Muito pelo contrário, quase todos os partidos defendem a "Regionalização" como forma de criação de novos cargos, protagonismos, etc. A Regionalização está inclusivamente inscrita na constituição e os partidos não a conseguem levar para a frente porque o Povo não deixa! Por favor não tomem como verdades mitos convenientes para alguns.

Espanha tem medo que a Galiza se una a Portugal (Portugaliza) perdendo assim acesso ao Atlântico. Por isso a vacina preventiva que se nota na sociedade galega com "escárnio e maldizer" latente em relação a tudo o que é Português sem se apreceberem que estão apenas a fazer o jogo do opressor.

Por isso as relações entre Espanha e Portugal são tão delicadas no que respeita à Galiza. Espanha teme mais que tudo a Federação Galaico-Portuguesa e Portugal "teme" desestabilizações na Zona Norte feitas de forma consciente ou inconsciente ao serviço de Espanha, do tipo, tenham juizinho porque se nós perdermos a Galiza vocês perdem a Zona Norte. Raciocínios idiotas mas que devem existir nas mentes dos estrategas.

Por isso o desafio é que os povos português e galego (e outros Lusófonos) se encontrem, se conheçam e colaborem, tentando dispensar os estados como intermediários.

Saudações Portuguesas

zemalves #47 15/Outubro/2008 zemalves
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Os galegos têm que compreender que os governos portugueses, sejam eles do PS ou PSD, não querem saber da Galiza para nada: O Sócrates, esse então é um mentiroso NATO! Os poucos que ainda se interessam e preocupam com a realidade galega em Portugal são os partidos de esquerda, mas esses não chegam aos 20%, mas andam próximo! Para a maioria dos portugueses a Galiza é apenas uma província de Espanha. Não esquecer que os portuenses são quase tão analfabetos como os americanos! Os defensores da língua e cultura galega tanto em Portugal, como na Galiza, somos uma minoria! Mas não podemos baixar os braços, temos que seguir em frente!

Saudações Alentejanas!

zemalves #48 15/Outubro/2008 zemalves
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Com um Presidente da Republica, como demonstra o video e com um 1º ministro mentiroso o que se poderá esperar de Portugal?

http://www.youtube...

É a vida, cada povo tem os governantes que merece!

Morcego #49 15/Outubro/2008 Morcego
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Zemalves, quem é analfabeto, pá???!!!!...ai estes alentejanos...

Abraço

Sara_Mago #50 15/Outubro/2008 Sara_Mago
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

O Norte de Portugal é tanto ou mais galego do que qualquer comarca da Comunidade Autonoma. Nos ficamos com o nome, mas lembremos que, para os romanos, galegos eram os habitantes do Porto. E logico que o nacionalismo lisboeta, como o madrileno, tenha medo do resurgir da Galiza. Porem, ha varias diferenças entre Portugal e Espanha. Por citar apenas umha: Portugal fala galego.

Hispanico #51 15/Outubro/2008 Hispanico
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

"Trátase dun texto que chega despois dos constantes atrancos postos polo executivo luso para conceder o seu apoio á candidatura galego-portuguesa."

""Ignorancia" e "descoñecemento". Son cualificativos empregados polos promotores da candidatura do patrimonio inmaterial galego-portugués para referírense á actitude da administración portuguesa ao respecto do proxecto." ?!?!?!?!?!


ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha .........................


Polo contrário: conhecemento DAVONDO

Até quando os galegos seguiram cegos à conspiraçom de Madrid e Lisboa para manter a Galiza e o norte de Portugal (por nom dizer a Galiza portuguesa) bem separadinhos, nom vám destabilizar os dous estados ibéricos? Quanto mais "comunidade autónoma" e mais espanhola a Galiza e mais "língua independente" do português o galego, mais seguro Portugal, mais segura "Espanha".

#30 galegoportuguesa

Aí falaches!

Hispanico #52 15/Outubro/2008 Hispanico
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

#46
"Espanha tem medo que a Galiza se una a Portugal (Portugaliza) perdendo assim acesso ao Atlântico. Por isso a vacina preventiva que se nota na sociedade galega com "escárnio e maldizer" latente em relação a tudo o que é Português sem se apreceberem que estão apenas a fazer o jogo do opressor."

"Por isso as relações entre Espanha e Portugal são tão delicadas no que respeita à Galiza. Espanha teme mais que tudo a Federação Galaico-Portuguesa e Portugal "teme" desestabilizações na Zona Norte feitas de forma consciente ou inconsciente ao serviço de Espanha, do tipo, tenham juizinho porque se nós perdermos a Galiza vocês perdem a Zona Norte. Raciocínios idiotas mas que devem existir nas mentes dos estrategas."



Aí falou. É por isso que o reintegracionismo nom é só perigoso para a própria unidade de Portugal, mas para a de Espanha e para os interesses económicos e políticos galego-espanhois.

Entrementres, os galegos vivendo na ilusóm da "autonomia" e da sua língua "regional" ...

Sara_Mago #53 15/Outubro/2008 Sara_Mago
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Cumpre, mais do que nunca, fomentar a unidade dos galegos da Espanha e dos galegos de Portugal. Madrid e Lisboa sempre jogaram ao divide e venceras. Que nom esmaguem este projecto (outra vez).

Eurico #54 15/Outubro/2008 Eurico
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Confundides os grelos coas nabizas..., que demo terá que ver a lingüística co feito de España e Portugal sexan dous paises de tradizón colonial que obviamente están moi cómodos onde están??, en fin, seguide co de sempre pero non podemos deixar pasar os séculos mirandonos os uns aos outros, mentras isto vai cara a fin.

Morcego #55 15/Outubro/2008 Morcego
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Sara_Mago, não existe um "nacionalismo lisboeta", existe sim um centralismo excessivo em Lisboa e, curiosamente, quem o exerce é muita gente vinda do norte de Portugal.

Parece-me que, para além de um património ancestral comum, temos a oportunidade histórica de construir um património dos dias de hoje e para o futuro, pelo simples facto de pertencermos ambos ao mesmo espaço político

Existe já uma interligação económica e de mobilidade de pessoas excepcional entre o norte de Portugal e a Galiza, que é a única região de Portugal que não confina com um "deserto". O potencial é enorme!

Sugiro uma consulta a este interessante mapa que mostra onde vivem as pessoas na Península Ibérica:

http://www.porto.taf.net/dp/fi...

A sociedade civil não necessita do aval nem de bênçãos dos governos para fazer coisas juntas, basta abolir as fronteiras mentais e os preconceitos. Nisso a iniciativa Ponte nas Ondas é um bom exemplo. Mesmo que não haja empenho dos governos e que não seja reconhecida pela UNESCO, fica o trabalho comum interessantíssimo realizado.

Anti_Lusista #56 15/Outubro/2008 Anti_Lusista
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

"Dos galegos de Portugal?" Non vaias a Porto dicindo iso porque acabaras mal, defeito os do sul chámanlles "galegos" dun xeito despectivo, e os do norte chámanlle aos do sul "mouros".

Ao goberno portugués non lle convén diplomáticamente estreitar lazos culturalmente connosco, primeiro por evitar problemas ca España, e segundo porque a súa teoría de co portugués descende do galego-portugués vaise ao carallo, e por tanto o seu idioma non naceu en Portugal xa que o galego-portugués segue a existir, nunca se extinguiu.

Política, iso é o que é, política, unha magoa mais somos un país pequeno e sen estado e Porto non ten suficiente forza para axir iste iniciativa galego-portuguesa, que por certo aos lisboetas nunca lles gustou o conto da eurorrexión por seren tan centralistas, palabras textuais dun amigo de Porto.

Hispanico #57 15/Outubro/2008 Hispanico
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

#43 #44
O Lidor disse:
"E os pampo-traidores montando Academías... "

Ai sim eh? Imos ver entom? Quem é que está a escrever usando a ortografia CASTELÃ?
O Lidor emprega-a porque é única que lhe aprenderam na escola? Ou é porque quere seguir a ser ESPANHOL?
A quem paga o Lidor (ou seus paizinhos?) os impostos, a Madrid ou a Lisboa?
Onde está o reintegracionista que diz que há que pagar os impostos a Lisboa?
Onde está o reintegracionista que nom diz que a Galiza tem de ser um país INDEPENDENTE?

Que televisom ve o Lidor, as espanholas? A "de Galicia"?
Quem é o colonizado?

Nom, nom, a ignoráncia é ousada, mas por enquanto o Lidor já deveria saber: ou GALEGO ou ESPANHOL. Ou um ou o outro. Ambos som INCOMPATíVEIS.

Hispanico #58 15/Outubro/2008 Hispanico
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

#44 O Lidor disse:
"E Roberto Noguerol, "Hermerico" #37, sabe máis galego e máis xornalismo do que aprenderás ti na vida."

Ridículo: um galego que nem sabe que o O.D. em galego nom leva a preposiçom "a", o que é um traço peculiar do castelám, nom pode saber moito galego.

carxeva #59 15/Outubro/2008 carxeva
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

O de Portugal xa non ten nome. Avante Ponte nas Ondas!!!

E dos españois eses ministros (que se din galegos só nas eleccións: Molina, Salgado, Espinosa) cando se decatará a xente que non son galegos, son españois, só poñen atrancos á Nosa Terra, con Zapatitos á cabeza.

Opinador #60 15/Outubro/2008 Opinador
[Valora este comentario Positivo -1 Negativo]

Cada vez resulta máis evidente que a entelequia lusista-reintegracionista está sustentada na nada: nada aquí (en Galiza) e nada alí (en Portugal).

rinlo #61 15/Outubro/2008 rinlo
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Morcego, precisávamos de mais coma ti nesta terra... Que Cavaco ou Saramago nom nos fagam sentirmo-nos mais longe de Portugal do que o Pepinho Blanco ou Paco Vázquez da Galiza...

rinlo #62 15/Outubro/2008 rinlo
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Amigo Opinador, o galego isolacionista é portanto outra enteléquia, dacordo com o teu razoamento. Ai, como dizia o Morcego aí em riba, o nosso telhado é de vidro... mas semelha que um dos nossos olhos também o é.

pampo #63 15/Outubro/2008 pampo
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

Non é bo xeneralizar mais a clase política de Lisboa está bastante afastada do sentir do Norte. Se a isto lle engadimos o españolismo rancio do estado español que promove unha absurda candidatura da Dieta Mediterránea, temos o resultado da suma total. Podemos adicionar aínda a postura da Xunta neste tema que resulta clamorosa por dicilo suavemente.
Unha mágoa que o noso patrimonio perda unha nova oportunidade, mais haberá outras.

Adiante co Patrimonio Cultural Galego-Portugués !!

mineru #64 15/Outubro/2008 mineru
[Valora este comentario Positivo -11 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



Lidor #65 15/Outubro/2008 Lidor
[Valora este comentario Positivo -4 Negativo]

#57 Hispanico, non sei se te consola ver que mineru é máis patético aínda ca ti.

"Onde está o reintegracionista que diz que há que pagar os impostos a Lisboa?"

Home, ningún fala de impostos, falan de cousas idílicas, pero se aínda te enteiras agora de que pagar impostos en Portugal sería lóxica consecuencia do reintegracionismo de máximos, pois é que nin sequera les os teus amigos que falan de "unidade nacional", mira no google.

"Onde está o reintegracionista que nom diz que a Galiza tem de ser um país INDEPENDENTE?"

Queres que chos poña por orde alfabética, por partidos (PSOE, BNG, PP e algún nazi) ou por data/relevancia? Machiño, se aínda cres esa parvada de que reintegracionismo=independentismo é que non tes nin idea de ningunha das dúas cousas.

Hai lusistas nazis, falanxistas que escriben en galego normal e reintegracionistas que din que Galiza debe ser independente... de España, xa sabes, para pasar a depender de Lisboa.

Como se ve perfectamente nesta noticia de Vieiros que tanto vos fode: facedes o ridículo, rapaces, Portugal nin sequera sabe que existides e en Galiza ninguén vos fai nin caso, exceptuando algún do BNG que lle gusta xogar a radicaliño de fin de semana, como se unha grafía fose radical! será por iso de que a usan nazis galegos?

zemalves #66 16/Outubro/2008 zemalves
[Valora este comentario Positivo -1 Negativo]

#49 Morcego, não queiras tapar o sol com a peneira! Portugal é dos países da Europa o que tem o maior índice de analfabetismo! Isso é indesmentível. Tenho orgulho no meu Alentejo, mas por vezes sinto vergonha e nojo da dupla que nos governa.

zemalves #67 16/Outubro/2008 zemalves
[Valora este comentario Positivo -1 Negativo]

#49 Morcego, não queiras tapar o sol com a peneira! Portugal é dos países da Europa o que tem o maior índice de analfabetismo! Isso é indesmentível. Tenho orgulho no meu Alentejo, mas por vezes sinto vergonha e nojo da dupla que nos governa.

Anti_Lusista #68 16/Outubro/2008 Anti_Lusista
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Xa tardaban en aparecer os españolistas... mineru unha preguntiña nada mais, porque carallo chámanlle aos da franxa eo-navia "gallegos" dentro da propia Asturias... É un dato interante non si?
Se miras mapas de antes do XIX e da división provincial, atoparás un dato curioso, parte da Asturias actual estaba na Galiza. Outro dato, os filólogos din ca "fala" non é mais que galego-portugués, menos os asturianos e leoneses.

E bastante triste e despreciable rirse de desgracias alleas, mais cando son os asturianos e os leoneses os únicos que din que falan unha lingua e o resto dos filólogos falan dun dialecto do español. Moi triste sí, menos mal que non todos os asturianos son coma ti.

patetico #69 16/Outubro/2008 patetico
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

O patrimonio común está por riba dos contextos políticos. Mantívose até o secúlo 21 e vai impoñerse sobre a conxura dos necios.
O labor de Ponte...nas ondas! é xa histórico. Abriron unha ponte sobre a intolerancia e a sen razón.
O futuro é noso !!!

Morcego #70 16/Outubro/2008 Morcego
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Amigo Zemalves, creio que existe um grande desconhecimento da realidade do Entre-Douro-e-Minho por parte de quem vive no sul do país. Para lhe dar um exemplo: noutro dia, a conversar com um amigo de Lisboa, o mesmo ficou surpreendidíssimo por saber que o "Quadrilátero Urbano de Braga", ou seja, a área metropolitana de Braga tinha mais população que todo o Alentejo, ou seja, mais de 800 000 mil almas. Também lhe poderei dizer que a área metropolitana do Porto tem mais de um milhão e meio de habitantes. Ambas as cidades têm universidades. O Porto tem a maior universidade do Pais, e Braga a terceira. Quero eu dizer com isto: trata-se de um universo vastíssimo onde poderá encontrar de tudo....isto muito longe das imagens estereotipadas que o pessoal do sul tem.

Anti_Lusista #71 16/Outubro/2008 Anti_Lusista
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]

Estaría ben que aparecese Lisboeta, para intercambiar opinións pero coido que concordaría connosco.

mareiro #72 16/Outubro/2008 mareiro
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]

É unha vergoña, esa xente que denega a Candidatura do Patrimonio Inmaterial galego-portugués. Non saben querer o que é seu, gústalle máis o de fóra que o da casa. Había que fartalos a comida mediterránea ata que estourasen!. Algo darán en troco que xa se sabe que estes non dan puntada sen nó!.

Aupa Ponte..nas Ondas!.

Cuevillas #73 16/Outubro/2008 Cuevillas
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]

Típico de lisboetas "finos". "Como é que se chama galego-portugués o noso idioma?" dirán os señoritos paseando pola "expo".
Cando un le a Historia de Portugal, na maioría dos casos, parece que o portugués naceu de súpeto e xa estaba alí Camões. Patético. Por que temos que chamarnos lusistas???? Lembro que Lusitania ficaba abaixo do Douro e abranguía a Estremadura española. De efeito a capital era Mérida. O noso idioma é o galego, nada de luso-cacofonías.
Pero que lle vas pedir a uns tipos que adobecen por ter rei igoal cós españois para poder ler revistas do corazón, e que se for por eles, xa estarían a falar castelán moitísimos.
Portugal é un país centralista e unitario, que non respeita as rexións para nada. Non hai máis que ver o que "chupa" Lisboa e os demáis sitios. Logo andan a se queixar que Caixanova anda a mercar adegas de Porto. O que tiñamos que facer nós e invadir economicamente o norte, total eles non o queren.
Por mi que estoupen coas súas tres "F" (futebol, fado e fátima).
E nós, parvos coma sempre, pensamos que ainda existimos no mapa. Pois ao noso!!!
Por certo, Cunqueiro promovía a "dieta atlántica", moito máis potente cá verdura almeriense e as oliveiras subvencionadas polo estado de Jaén. A dieta atlántica, co seu porco, lacón, grelos, xabarín, etc. enche os peitos alvos dos nobres celtas da Fisterra.

Hispanico #74 16/Outubro/2008 Hispanico
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

#65
Nom Lidor, nom, nom insulte a inteligêcia alheia, deixe que cada quem julgue por si próprio quem é o patético e o ridículo.

Se nom quer usar a ortografia galega etimológica polo simples facto de fascistas ou nazis usarem-na, entom nom use tampouco a castelá, que essa sim que foi e E USADA maciçamente polos nazis e fascistas. A mesma que usam os que estam a dominar o nosso país.
Porque nom usa uma ortografia copta ou grega, e sim a castelã? É uma questom moi simples. Vai responder, ou nom, sr Lidor? Porque é que o Lidor usa a ortografia castelã, e inda por riba pretende ser galeguista? Contra quem é a loita pola nossa cultura, contra o asobalho português ou contra o asobalho castelám?
O Lidor, como tantos outros, joga nas mãos dos espanholistas, mas sábe-o sequer?

DISFRUTE O SEU GAZPACHO, hoje você ganou. Noraboa aos espanholistas e portugalistas.

Hispanico #75 16/Outubro/2008 Hispanico
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]

#73 CueviLLas
Outro galeguista que nem quere usar (ou nem pode) a ortografia etimológica galega. Mas a espanhola, essa sim, conhece-a moi bem, que é a que sabe, porque lha aprenderam na escola, quisesse ou nom, e lha metem polos olhos cada dia.


Gostaria saber se esse odio ant-ilusista tem um equivalente anti-espanholista. Polo menos já seria um bom ponto de partida. No entanto, noraboa, coma os seus porcos e grelos, mas nom esqueça de mandar para Madrid, que cumpre ganhar-se o pam, e para Porto nom interessa mandar nada, que fica moi longe, e ademais nom falam nem entendem o galego.

carxeva #76 16/Outubro/2008 carxeva
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]